1. Ugovor
Ugovor se sastoji od ovih uslova prodaje, informacija datih u rešenju porudžbine i svih posebno dogovorenih uslova. U slučaju bilo kakvog sukoba između informacija, preovladava ono što je posebno dogovoreno između strana, sve dok nije u suprotnosti sa obaveznim zakonodavstvom.Sporazum će takođe biti dopunjen relevantnim zakonskim odredbama koje regulišu kupovinu dobara između preduzeća i potrošača.
2. Partneri
Prodavac je Liderpharm doo, Adresa: Fruškogorski put 15, 21208 Sremska Kamenica
PIB 113145178
MB 21810657
spinexkontakt@gmail.com, u daljem tekstu se naziva Online prodavac.
Kupac je potrošač koji vrši porudžbinu, a u daljem tekstu se naziva Kupac.
3. Cena
Navedena cena za artikl i usluge je ukupna cena koju Kupac mora da plati. Ova cena uključuje sve poreze i dodatne troškove. Dodatne troškove o kojima prodavac pre kupovine nije obavestio, Kupac ne snosi.
4. Sklapanje ugovora
Ugovor je obavezujući za obe strane kada Kupac pošalje svoju porudžbinu prodavcu.
Međutim, ugovor nije obavezujući ako je bilo grešaka u kucanju ili kucanju u ponudi od prodavca u rešenju za naručivanje u onlajn prodavnici ili u narudžbini kupca, a druga strana je shvatila ili je trebalo da shvati da takva greška postoji.
5. Plaćanje
Prodavac može zahtevati plaćanje za stvar od trenutka kada je poslata od prodavca do kupca.
Ukoliko Kupac prilikom plaćanja koristi kreditnu ili debitnu karticu, prodavac može rezervisati kupoprodajnu cenu na kartici prilikom naručivanja. Kartica će biti naplaćena istog dana kada je predmet poslat.
Prilikom plaćanja kešom, račun kupcu se izdaje prilikom otpreme artikla. Plaćanje se vrši pri prijemu robe.
6. Isporuka
Isporuka se vrši kada Kupac, odnosno njegov zastupnik, preuzme robu.
Ukoliko rok isporuke nije naveden u rešenju porudžbine, prodavac je dužan da isporuči artikl kupcu bez nepotrebnog odlaganja, a najkasnije u roku od 45 dana od porudžbine od Kupca. Predmet mora biti isporučen Kupcu, osim ako je drugačije dogovoreno između strana.
7. Rizik predmeta
Rizik za robu prelazi na Kupca kada je njemu ili njegovom zastupniku roba isporučena u skladu sa tačkom 6.
8. Pravo na povlačenje
Osim ako je ugovor izuzet od prava na odustanak, Kupac može otkazati kupovinu artikla u skladu sa Zakonom o pravu na odustanak.
Kupac je dužan da obavesti prodavca o korišćenju prava na odustajanje u roku od 14 dana od dana početka roka. Rok obuhvata sve kalendarske dane. Ako se rok ističe u subotu, državni praznik ili državni praznik, rok se produžava do najbližeg radnog dana.
Rok za otkazivanje smatra se ispoštovanim ako je obaveštenje poslato pre isteka roka. Kupac ima teret da dokaže da je pravo na odustajanje iskorišćeno, te stoga obaveštenje treba da bude u pisanoj formi (e-mail ili pismo).
Period za otkazivanje počinje da teče:
- Prilikom kupovine pojedinačnih artikala, rok za otkazivanje će teći od dana nakon prijema artikla.
- Ako je pretplata prodata, ili ugovor podrazumeva redovnu isporuku identične robe, rok teče od dana prijema prve pošiljke.
- Ako se kupovina sastoji od više isporuka, rok za otkazivanje će teći od dana nakon što je primljena poslednja isporuka.
Rok za odustajanje se produžava na 12 meseci nakon isteka prvobitnog roka ako prodavac pre zaključenja ugovora ne izjavi da postoji pravo na odustanak i standardizovani obrazac za odustanak. Isto važi i u slučaju nedostatka informacija o uslovima, rokovima i postupcima za ostvarivanje prava na odustanak. Ako trgovac pruži informacije tokom ovih 12 meseci, rok za otkazivanje i dalje ističe 14 dana od dana kada je kupac primio informaciju.
Prilikom korišćenja prava na odustanak, roba mora biti vraćena prodavcu bez nepotrebnog odlaganja i najkasnije u roku od 14 dana od dana obaveštenja o korišćenju prava na odustanak. Kupac snosi direktne troškove vraćanja artikla, osim ako nije drugačije ugovoreno ili prodavac nije naveo da će Kupac snositi troškove vraćanja. Prodavac ne može da odredi naknadu za kupčevo korišćenje prava na povlačenje.
Kupac može pokušati ili testirati artikl na odgovoran način kako bi utvrdio njegovu prirodu, svojstva i funkciju, bez isteka prava na povlačenje. Ako testiranje artikla prevazilazi ono što je opravdano i neophodno, Kupac može biti odgovoran za bilo kakvu smanjenu vrednost artikla.
Prodavac je dužan da kupcu vrati kupoprodajnu cenu bez nepotrebnog odlaganja, a najkasnije u roku od 14 dana od kada je prodavac obavešten o odluci kupca da ostvari pravo na odustanak. Prodavac ima pravo da zadrži plaćanje dok ne primi robu od kupca, odnosno dok Kupac ne dostavi dokumentaciju da je roba vraćena.
9. Kašnjenje i neisporuka – prava kupaca i rok za prijavu reklamacije
Ako prodavac ne isporuči robu ili je isporuči prekasno u skladu sa ugovorom između strana, a to nije zbog kupca ili okolnosti na strani kupca, kupac može, prema pravilima iz Poglavlja 5. Zakon o kupovini potrošača, zadržavaju kupovnu cenu, zahtevaju ispunjenje, raskinu ugovor i/ili zahtevaju nadoknadu od prodavca.
U slučaju potraživanja prava na neizvršenje obaveza, obaveštenje treba, iz dokaznih razloga, biti pismeno (npr. e-mail).
Ispunjenje
Kupac može održati kupovinu i zahtevati ispunjenje od prodavca. Međutim, kupac ne može zahtevati ispunjenje ako postoji prepreka koju prodavac ne može da savlada, ili ako će ispunjenje izazvati tako veliku neprijatnost ili trošak za prodavca da je značajno nesrazmeran interesu kupca da ga prodavac ispuni. Ako poteškoće nestanu u razumnom roku, kupac i dalje može zahtevati ispunjenje.
Kupac gubi pravo da zahteva ispunjenje ako nerazumno dugo čeka da unapredi potraživanje.
Dodatni rok
Ako prodavac ne isporuči stvar u trenutku isporuke, kupac će podstaći prodavca da isporuči u razumnom dodatnom roku za ispunjenje. Ukoliko prodavac ne isporuči artikl u dodatnom roku, kupac može otkazati kupovinu.
Međutim, kupac može odmah otkazati kupovinu ako prodavac odbije da isporuči artikl. Isto važi i ako je za zaključenje ugovora bila odlučujuća isporuka u ugovoreno vreme, ili ako je kupac obavestio prodavca da je vreme isporuke odlučujuće.
Ako je artikal isporučen nakon dodatnog roka koji je odredio potrošač ili posle vremena isporuke koje je bilo odlučujuće za zaključenje ugovora, zahtev za otkazivanje mora se podneti u razumnom roku nakon što je kupac saznao za isporuku.
Zamena
Kupac može zahtevati nadoknadu za mali gubitak kao rezultat kašnjenja. Međutim, ovo se ne primenjuje ako prodavac dokaže da je kašnjenje posledica prepreke van kontrole prodavca koja nije mogla razumno biti uzeta u obzir tokom perioda trajanja ugovora, izbegnuta ili prevaziđena posledice.
10. Nedostatak artikla – prava kupca i rok za reklamaciju
Ukoliko postoji nedostatak na stvari, kupac mora u razumnom roku nakon što je otkriven ili je trebalo da bude otkriven, obavestiti prodavca da će se pozvati na nedostatak. Kupac se uvek žalio na vreme ako se to desi u roku od 2 meseca. od kvara je otkriveno ili je trebalo da bude otkriveno. Reklamacije se mogu uputiti najkasnije trideset(30) dana nakon preuzimanja artikla od strane kupca.
Ako artikal ima nedostatak i to nije zbog kupca ili uslova na strani kupca, kupac može, u skladu sa pravilima Zakona o kupovini potrošača, Poglavlje 6, zadržati kupoprodajnu cenu, izabrati između ispravke i ponovne kupovine. isporuka, smanjenje cene po zahtevu, zahtev raskida ugovora i / prodavac.
Reklamacije prodavcu treba da budu u pisanoj formi.
Ispravka ili ponovna dostava
Kupac može da bira između potraživanja kvara ili ispravke isporuke sličnih artikala. Prodavac se ipak može usprotiviti kupčevom potraživanju ako je implementacija potraživanja nemoguća ili ako prodavac prouzrokuje neopravdane troškove. Ispravka ili ponovna dostava mora se izvršiti u razumnom roku. Prodavac u principu nema pravo da učini više od dva pokušaja otklanjanja istog kvara.
Smanjenje cene
Kupac može zahtevati odgovarajuće smanjenje cene ako artikal nije ispravan. To znači da odnos između snižene i ugovorene cene odgovara odnosu između vrednosti stvari u neispravnom i ugovorenom stanju. Ako za to postoje posebni razlozi, sniženje cene odredjuje Online prodavac u dogovoru sa Kupcem.
Otkazivanje
Ukoliko stvar nije popravljena ili vraćena, kupac može i da otkaže kupovinu kada kvar nije beznačajan.
11. Prava prodavca u slučaju neizvršenja obaveza kupca
Ako kupac ne plati ili ne ispuni druge obaveze po ugovoru ili zakonu, a to nije zbog prodavca ili uslova na strani prodavca, prodavac može, u skladu sa pravilima u Zakonu o kupovini potrošača, poglavlje 9, da zadrži predmet, zahteva ispunjenje ugovora, zahteva raskid ugovora i traži naknadu štete od kupca. Prodavac će takođe, u zavisnosti od okolnosti, moći da traži kamatu u slučaju kašnjenja u plaćanju, naknadu za naplatu i razumnu naknadu za nenaplaćenu robu.
Ispunjenje
Prodavac može održati kupovinu i zahtevati da kupac plati kupovnu cenu. Ako stvar nije isporučena, prodavac gubi pravo ako neopravdano dugo čeka da unapredi potraživanje.
Dizanje
Prodavac može raskinuti ugovor ako postoji materijalno ili drugo kašnjenje od strane kupca. Prodavac i dalje ne može da povuče ako je uplaćena cela kupoprodajna cena. Ako prodavac odredi razuman dodatni rok za ispunjenje, a kupac ne plati u tom roku, prodavac može otkazati kupovinu.
Kamata na zakašnjelo plaćanje/naknadu za naplatu
Ukoliko kupac ne plati kupoprodajnu cenu u skladu sa ugovorom, prodavac može zahtevati kamatu na kupoprodajnu cenu u skladu sa Zakonom o zateznoj kamati. U slučaju neplaćanja, potraživanje može, nakon prethodnog obaveštenja, biti poslato Kupcu, a zatim se može smatrati odgovornim za naknade po Zakonu o naplati dugova.
Naknada za nenaplaćenu robu koja nije unapred plaćena
Ako kupac ne naplati neplaćenu robu, prodavac može naplatiti kupcu naknadu. Naknada pokriva najviše stvarne troškove prodavca za isporuku robe kupcu. Takva naknada se ne može naplatiti kupcima mlađim od 18 godina.
12. Garancija
Garancija koju daje prodavac ili proizvođač daje kupcu prava pored onih koje kupac već ima prema obaveznim zakonima. Garancija, dakle, ne podrazumeva nikakva ograničenja prava kupca na reklamaciju i reklamaciju u slučaju kašnjenja ili nedostataka iz tačke 9. i 10.
13. Lične informacije
Lice odgovorno za obradu prikupljenih ličnih podataka je prodavac. Ukoliko kupac ne pristane na nešto drugo, prodavac može, u skladu sa Zakonom o podacima o ličnosti, da prikuplja i čuva samo one lične podatke koji su neophodni da bi prodavac mogao da izvrši obaveze iz ugovora. Lični podaci kupca biće otkriveni drugima samo ako je to neophodno da bi prodavac sproveo ugovor sa kupcem ili u zakonskim slučajevima.
14. Rešavanje konflikata
Reklamacije se upućuju prodavcu u razumnom roku (putem npr. e-pošte), up. tačke 9 i 10. Strane će nastojati da sve sporove rešavaju sporazumno. Ako to ne uspe, kupac se može obratiti Savetu potrošača radi posredovanja.